Maasika - rabarberi purukook

14 juuni 2013 0 comments



Ooo sirelid! Ma ei mäleta, et eelmisel aastal (või üldse) oleks sirelite lõhn mulle niivõrd meeldinud. Nüüd kui neid nuusutan seostub sellega lapsepõlv, sirelitest ebakorrapäraste õite otsimine ja suvi vanaema juures. Vanaemal üheks lemmikkoogiks oligi just purukook, seda valmistas ta vastavalt sellest mis kätte jäi, ehk purukatte alla läks muuhulgas moos, marjad kui ka kohupiim jne.
Rabarberihooaeg hakkab peagi läbi saama aga just nüüd tuleb minult ka mõni uus rabarberikoogi retsept. Eks tegelikult siis kui tärkasid esimesed rabarberid oli mu pea reisimõtteid täis ning kööki kooki valmistama ei meelitanud midagi, ja ega see koogiisu polnud mul ka kiita - tee siis kooki kui ei isuta, ei tee ju. Nüüdki on koogi tegemise ajendiks mees, kes kriuksutab külmkapi ust ja kiunib, et kooki polegi. Idee purukatte sisse kookoshelbeid lisada sain Silja blogist, mina aga valmistasin seda hoopis ahjuvormis ning koguseid peaks sobima ka pisut õhema plaadikoogi jaoks. Kuigi arvestades minu viimaseaja koogiisu puudumist,  maitses see imeliselt.

Puru:

125 g võid

3 dl jahu

0,5 tl küpsetuspulbrit

1 tl vaniljesuhkrut
0.5 dl suhkrut

1 dl kookoshelbeid

Rabarberikate:
400 g rabarberit

3 tl demerara suhkrut

Kohupiimakate: 


500 g maasika ricotta kohupiimapastat 
 (Otto)
3 suurt muna

0,5 dl suhkrut

1. Sega omavahel jahu, suhkur, küpsetuspulber, vaniljesuhkur ja kookoshelbed. Haki sisse toasoe või, ning täksi noaga kuni tekib purutaoline taigen.
2. Lõigu rabarberid väikesteks tükkideks ja sega kausis demerara suhkruga.
3. Täidise jaoks vahusta munad suhkruga kergelt vahtu, sega juurde ricotta kohupiimapasta.
4. Suru 2/3 taignast 20x30 cm koogivormi (või ahjuvormi), vala peale ricottasegu ja tõsta sellele rabarberid. Pudista peale ülejäänud puru ning küpseta 200C ahjus 30 minutit. Enne serveerimist lase koogil korralikult maha jahtuda.


0 comments:

 

©Copyright alates 21.03.2010 by TOIDUJUTUD