Pasha tumeda šokolaadi ja kookosega

03 aprill 2012 0 comments
Ülestõusmispühade kohta on eesti keeles käibel mitu nime: kevadpühad, lihavõttepühad ja munade pühad. Minule meeldib kasutada kevadpühi, kuna kevad on ju kõige ilusam aastaaeg, mil kõik puud ja põõsad ilusaks roheliseks lähevad. Aga mis ma siin kevadest ikka räägin, kui lumi tuli suisa aprillis maha, nagu oleks äsja november alanud. Igatahes, ma loodan, et nädalavahetuseks sulab see üleliigne lumi ära ja saame siiski nautida pisukest kevadilma. Jagan siinkohal retsepti, mille mõni aeg tagasi, katsetamise mõttes valmistasin. Nüüd ma ei hakka enam uut versiooni proovimagi ja minu perel on see pasha kohe kindlasti nädalavahetuseks laual. Varasematel aastatel ma ei ole pashat teinud ja praegugi ei köida kuivem kohupiimalaadne magustoit mu isu. Samuti ei tõuse mu käsi kasutama toitudes tooreid mune. Seega, see pasha, ei ole kuumutatud ega sisalda üleliigset võid ega toorest muna ja tõenäoliselt võib seda pidada ebatraditsiooniliseks pashaks*, mis kindlasti maitseb kõikidele, vana ja hea tuntud Bounti šokolaadi, austajatele. Kusjuures, täna poeletil sirvisin ajakirja Tiiu ja sealses kohupiima testis oli märgitud, et ricotta ei sobi pasha jaoks. Ma ei tea, kuidas on lood kuumutatud pashaga, sest seda ma ei ole katsetanud, kuid sellises pashas koos toorjuustuga sobis see küll imehästi.
Vajad:
200 g kookosmassi (Odense) või (100g kookoshelbeid ja 100g martsipanimassi)
200 g Philadelphia toorjuustu
200 g Otto ricotta kohupiima
2 dl vahukoort
2 sl suhkrut
2 sl sidrunimahla
100 g tumedat šokolaadi (vähemalt 56% kakaosisaldusega)
soovi korral serveerimiseks digestive küpsiseid

Sega köögikombainis kookosmass toorjuustu ja ricottaga.  Vahusta vahukoor suhkruga tugevaks vahuks ning sega ettevaatlikult eelnevalt valminud massiga. Haki šokolaad peeneks ning sega segusse. Vooderda pashavorm või selle puudumisel sõel märjaks kastetud marliga ning täida pasha seguga. Tõsta marliotsad täidisele ning aseta kõige peale raskus. Hoia pashat ööpäev külmkapis, eemalda vormist ning serveeri värskete puuviljadega. Soovi korral võid enne pasha serveerimisalusele panemist pudistada alusele digestive küpsiseid. Ilusa lõikepinna saavutamiseks hoia nuga keevas vees, pärast iga lõiget pühi nuga köögipaberiga puhtaks

*õigeusklike rammus ja magus lihavõtteroog kõigest sellest, mis on paastu ajal kogunenud keldrisse, sahvrisse ja külmkappi


0 comments:

 

©Copyright alates 21.03.2010 by TOIDUJUTUD