Muskaatkõrvitsa - šokolaadi kook ricottaga

16 oktoober 2012 0 comments
Ma olen viimastel nädalatel suhteliselt vaikne olnud ja seda põhjusega. Väga palju on selle väikese ajaga muutnud - muutunud on mu elukoht, köök ja pildistamistingimused - on saabunud sügis ja pime aeg. Kui varemalt teadsin suhteliselt unepealt, kus kodus on kõige parem tulemus hea pildi saamiseks siis uues kohas ma veel katsetan ning ei soosi mind ka see pime sügis, millega ma üldse ei ole harjunud pildistama. Siiski ma tahan et mu pildid oleks endiselt isuäratavad ja sellepärast ma otsin nurki ja kohti kus oma toit isuäratavalt paika saada.
See kook sai kokku klopsitud vana põhjal ja testitud ämma peal, kes meie kassi komandeeringust uude koju tõi. Kuna sel päeval sai nuga kooki löödud suisa ahjukuumalt siis tuli teinegi koogitegu ette võtta, et retsept saaks ka illustreeriva pildi. Praegu peaks veel kõrvitsaid piisavalt jaguma, ning kes kõrvitsaga muud ei taha peale hakata võiks proovida seda kõrvitsakooki, milles on lisaks kõrvitsapüreele ka ohtralt šokolaadi ja ricottat, mis annavad koogile mõnusalt pehme ja mahlase tulemuse. Retseptis on kasutatud muskaatkõrvitsapüreed, mida on imelihtne valmistada, pannes kõrvitsa lõigatud poolega ahjupannile (võib ka küpsetuskotti kasutada) ning kuumutades 180C juures umbes 40 minutit. Selle aja möödudes peaks kõrvits olema niivõrd pehme, et saab lihtsalt lusikaga püree välja kraapida. Kes soovib koogile veel luksuslikumat välimust anda võib peale sulatada tumedat šokolaadi ning väga maitsev on see soojalt koos vaniljejäätisega või šokolaadi ja vaniljejäätisega.

Vaja läheb:
3 dl täistera nisujahu (või tavalist nisujahu)
1 tl küpsetuspulbrit
1 dl magustamata kakaopulbrit
2 dl suhkrut
3 muna
250 g ricotta kohupiimapastat (Otto)
250 g kõrvitsapüreed
1 pakk (150g) võid
100 g tumedat šokolaadi (vähemalt 56%)

Sega ricotta ja kõrvitsapüree ühtlaseks. Sega jahuga küpsetuspulber ja kakaopulber ning hakitud tume šokolaad. Vahusta munad suhkruga tugevaks vahuks. Sulata või. Nirista sulatatud, kuid pisut jahtunud või munasegusse.  Lisa jahusegu ning ricottaga kõrvitsapüree. Sega ettevaatlikult ühtlaseks ning vala küpsetuspaberiga kaetud 24-cm läbimõõduga lahtikäivasse koogivormi. Küpseta 170C juures 55 minutit. Söö soojalt koos külma vaniljejäätisega.


0 comments:

 

©Copyright alates 21.03.2010 by TOIDUJUTUD