Kegelt vürtsikas tomati - maapirnisupp

17 veebruar 2014 0 comments
Kui sa oled nädal aega haigusega toas istunud ja sõltud vaid sellest toidust mis külmkapis on või mees koju toob ja söögiks teeb. Aga ega üldiselt vahet ka ei ole mis sa sisse sööd, sest maitset niikuinii eriti ei tunne ning isu millegi konkreetse järgi ei ole. Tundub siiski, et ma hakkan paranema, sest täna oli esimene päev, kui tahtsin end lõunaks kööki ajada ning ise midagi maitsvat valmistada. Kuid mulle tundub et maitsemeel on mul endiselt veel õige pisut nüri, kuid hakkab juba looma sest imeõhukesekardina tagant tunnen maitseid ning see supp tundus isegi "kardina" tagant niivõrd maitsev, et otsustasin üles märkida. Kuna kapis olid jõulude paiku emalt saadud maapirnid ning ka mu uus auruti vajas esmast kasutust, otsustasin supi köögiviljad aurutada, milleks kulus umbes 15 minutit - ei oska öelda kas seda oli palju või vähe, igatahes aurutatud need said ning kogu supp tundus äärmiselt maitsev. Maitsev tundus isegi koriander, mida ma lausa vabatahtlikult supile lisasin. Kes vürtsi ei armasta võib chilli ja koriandri vabalt välja jätta. Mina seevastu olen hakanud koriandrit pisut armastama.

Vajad (4-le)
300 g maapirne
390 g purustatud tomateid
150 g porgandit
1 šalottsibul
4 dl köögiviljapuljongit
3 sl toorjuustu või sulatatud juustu
1 tl suitsutatud paprika
chilli helbeid
soola
pipart

Soovi korral serveerimiseks:
suitsupeekonit
värsket koriandrit
kõrvitsaseemneid

Puhasta maapirnid üleliigsest mullast, koori. Puhasta porgandid ning lõika kõik köögiviljad ühesuurusteks. Auruta köögiviljad. Kui sul aurutajat ei ole siis lisa poti põhja pisut oliivõli ning haki sibul ning prae keskmisel kuumusel köögiviljad läbi. Lisa köögiviljapuljong ning keeda kuni köögiviljad on pehmed. Vaja köögiviljadele purustatud tomarid ning purusta saumikseriga püreeks. Tõsta supi sisse toorjuust või sulatatud juust ning lase keema tõusta. Maitsesta soola, pipra, suitsutatud paprika ning chilli helvestega.
Soovi korral prae peekoniribad krõmpsuks ning serveeri koos supi peale tõstetult koos hakitud koriandri ja kõrvitsaseemnetega.

0 comments:

 

©Copyright alates 21.03.2010 by TOIDUJUTUD