Ratatouille

24 september 2012 1 comments
Sööme ära! Praegu käib aktiivselt sellenimeline kampaania. Minumeelest on alati vägagi tervitatavad sellised kampaaniad ja kuigi ma olen tihti kodus maadlemas oma lastega toidu üle, mis sisaldab paprikat, suvikõrvitsat või muud köögivilja mis ei ole tomat ja kurk, tekib minus aegajalt lootusetuse tunne, et nendest vist ei saa kubagi köögiviljade sööjad. Siiski ei ole minul midagi selle kampaaniaga pistmist, kui niipalju, et laupäeval poes käies kõnetas üks imearmas pisike baklazaan mind ning sel hetkel meenus mulle kui väga ma olen tahtnud valmistada samahead ratatuille, millest ma kord Hannesel ja Eglel külas käies end peaaegu oimetuks sõin. Siiski ma veendusin selle toidu valmimisel, et baklazaan ei ole minu lemmik köögivili ja järgmisel korral ma ilmselt jätan ratatouille'st välja ja suurendan suvikõrvitsa ja paprika osa, siiski see ei härinud mind sedavõrd, et oleksin jätnud selle imehea roa söömata ja ma ei liialda kui ütlen, et 3/4 valminud kogusest sain ise ära süüa - sest see oli lihtsalt nii ülivõrdes maitsev. Kes soovib, võib ratatouille süüa riisiga või liha kõrvaseks aga mina sõin seda põhimõtteliselt pearoaks. Selle roa valmistamise võtmesõnaks on köögiviljade eelnev eraldi praadimine, kuna suvikõrvits, baklazaan ja paprika küpsevad pisut erinevalt ja roog peab jääma kergelt krõmpsuv. Lisaks soovitan jätta pisut suuremad tükid, sest ka see aitab vältida olukorda, kus köögiviljad muutuvad liialt pehmeks. Ning viimane soovitus - punane vein on selle roa juures, must be! Nii, et sööme ära! :)

Vajad:
1 keskmine suvikõrvits
1 väiksem baklazaan
1 kollane paprika
1 punane paprika

1 suurem sibul
2 küüslauguküünt
1 varsseller

500 g tomatipastat või purustatud tomateid ürtidega
30 g võid
oliivõli
soola
värskelt jahvatatud pipart
tüümiani
oreganot
balsamicot (u 2-3 tl)
pruuni suhkrut

1. Haki kõik köögiviljad väiksemaks, kuid jäta siiski piisavalt suured tükid. Sibul, küüslauk ja seller haki peenemaks.
2. Sulata pannil 1/4 kogusest võist, lisa pisut oliivõli ning prae eraldi suvikõrvits, baklazaan ja paprikad kergelt läbi, kuid proovi jätta poolenisti krõmpsuks. maitsesta kergelt soolaga. Tõsta köögipaberile nõrguma. Suvikõrvitsa praadimise ajal lisa ka pisut balsamicot.
3.Valmista tomatikaste, selleks sulata pannil viimane osa võist, lisa seller, sibul ja mõne hetke pärast küüslauk. Prae paar minutit keskmisel kuumusel. Lisa tomatipasta või purustatud tomatid. Maitsesta soola, pipra, tüümiani ja vähese oreganoga. Lisa maitse järgi balsamicot ning pruuni suhkrut. Lase keema tõusta.
4. Tõsta köögipaberilt köögiviljad tomatikastmesse ning hauta kaane all umbes 5 minutit. 

1 comments:

  • Mustikas ütles ...

    Stiilne ja asjalik blogi!

    Olen juba mitmeid aastaid kodusesse köögiviljaraguusse armunud. Ka ei meeldi eriti näiteks baklažaan, aga suvikõrvitsaga lähevad järjest pannile erinevatel päevadel nii paprikad, porgand, sibul, lausa kohustuslik küüslauk ja tomat, teinekord aga aedoad ja hoopiski seened. Ja sellest võib saada tõeline pearoog tõesti.

 

©Copyright alates 21.03.2010 by TOIDUJUTUD