Vaniljeekstrakt

17 jaanuar 2012 0 comments
vaniljeekstrakt, mis on äsja pudelisse viinaga maitsestuma suletud
Paljud mu blogilugejad on kindlasti leidnud paljude retseptide koostisosadest vaniljeekstrakti ja tihti olen pidanud selgitama, kas ekstrakt on vaniljesuhkur või mis see ekstrakt täpsemalt on ja kust seda saab, mida retsept vajab. Mina olen vaniljeekstrakti vist juba aasta jagu teinud, kuid blogipostitamiseni jõudsin alles nüüd. Ju mulle tundus, et see ekstrakti tegemine on nii lihtne ja iseenesest mõistetav, et ei pidanud vajalikuks seda üles täheldada, kuid juba mõnda aega keerles mul mõttes see siiski kirja panna, seda enam, et tihedalt olen pidanud selle koostisosa olemust selgitama. Niisiis selleks, et üks korralik kodukootud vaniljeekstrakt valmis teha läheb vaja:
2-3 vaniljekauna

2,5 dl viina või valget rummi

lisaks veel pudelit või purki, mida saab õhukindlalt sulgeda
ning kõige tähtsam- kannatus-  kuna vaniljeekstrakt valmib u 2 kuud.

Lõika vaniljekaunad pikkupidi pooleks, jättes nad ühest otsast kokku. Mina lõikasin need ka keskelt pooleks, kuna säilitamiseks sobilik purk ei olnud piisavalt kõrge. Pista poolekslõigatud vaniljekaunad pudelisse, kalla viin (või rumm) peale ja sulgeda õhukindlalt pudel. Pudel tuleks panna pimedasse ja aegajalt loksutada. Kasutama võib hakata kui pudel on umbes 2 kuud seisnud.
2 kuud hiljem



0 comments:

 

©Copyright alates 21.03.2010 by TOIDUJUTUD