Kevadele vastu maailma mõnusama salatiga

05 aprill 2011
Lõpuks tagasi - vähemalt nii mõnegi blogilugeja õnneks, sest juba kuulsin et keegi olevat kurtnud, et kodus pole midagi süüa teha. Seekord pean aga kahjuks neid blogilugejaid kurvastama, kes lootsid, et Indiast naastes leiab siit peagi midagi ka India köögist, kuid ilmselt mitte, või kui siis ehk vähemalt autentset mitte. Oma puhkusreisi jooksul veendusin, et india toit ei ole mitte minu cup of tea. Olgugi, et reisil sai kõriauguni söödud mereande ja hiidkrevette, igas võimalikus olekus, küüslaugu-juustu naane, maailma magusamaid ananasse ning ohtralt odavat bacardi breezerit peale kulistades aga siiski minu süda ei kuulu kohe mitte india toidule vaid naudin edasi mahedaid euroopa toite, mis erinevalt india toitudest paitavad mu maitsemeeli toidu enda maitsega, mitte kolme pealist draakoni suurust tuld välja pursatest mu maitsenäsa kõrvetades, nii et toidu, kui sellise maitset ei tundndki peale toidu kontsistentsi. Nii et, mõne aja möödudes, kui olen jälle euroopa toidust oma isud täis vaaritanud siis ehk katsetan midagi ka India köögist, aga kindlasti ei leia nendes koriandrit (sest no ei ole mina suutnud veel seda maitset endale meeldivaks teha) ega väga väga vürtsikat rooga - nii et elame näeme.

Täna aga, tuli mul väljas paistva päikese ja sulavate lumehunnikutega taas isu süüa salatit. Või siis isu pigem ka sellest, et Indias head värsket salatit ei saanud ja ega ei julgenud ka igasugustes kohtades väga süüa aga kuna hommikul avastasin Katrini uuest blogipostitusest salati, mis sisaldas sellerit, meenus mu kauaaegne, kuid suhteliselt harva valmistatav lemmiksalat. Salatil kui niisugusel mingit peent nimetust polegi ja ilmselt kõige lihtsam oleks nimetada seda Selleri-pirnisalatit kreekapähklitega, sest just need on 3 peamist komponenti seal salatis. Igatahes, täna lõunaks valmis ports ühele nimetatud salatit ja alles ei jäänud mitte kui midagi. Salat on küll pigem natukene magusapoolne, kuid sobib suurepäraselt lisandiks ka peatselt algavale grillihooaja lihapoolise kõrvale.

Vaja läheb (1 ports):
varssellerit (2 vart)
1 suurem magusam pirn (Conference sort sobib hästi)
4-5 kreeka pähklit
sidrunimahla
u 1/2 tl valge veiniäädikat

Koori pirn ning tükelda kõik komponendid väikesteks tükkideks ning seda kausis kokku. Lisa veidi sidrunimahla ning õige pisut valget veiniäädikat. Lase pist maitsestuda ning serveeri eelroana või lisandiks grilllihale.
 

©Copyright alates 21.03.2010 by TOIDUJUTUD