Krõbedad kalapulgad, lehtkapsakrõpsude ning röstitud ubadega

13 september 2014 0 comments
Siin ma siis nüüd olen! Kes veel ei tea, siis otsustasin minagi koos lapsega, kes läks 1. klassi, minna kooli. Kuid mitte põhikooli, vaid tervisekooli, ehk siis kui kunagi, kõik läheb nii, nagu peaks minema, siis peaks minust saama toitumisnõustaja. Eks seda näitab vaid aeg, kas ja kui suures mahus ma seda praktiseerima hakkan, või kas liigun ka sealt edasi ka toitumisteraapia õppesse, igatahes see samm on mul tehtud ning ma olen väga põnevil, sest see mida ma kuulen, on kõik nii põnev, olgugi, et palju asju ma juba tean siis vähemalt see tunne et oh, ma tean päriselt ka neid asju mis on tõsi, on vägagi meeldiv :) Olen käinud vaid kaks päeva koolis ning nagu arvata oli, on mind vallanud mingis mõttes kergekoeline "Ortoreksia". Kui siiani arvasin, et minu toidulaud on tervislik, siis olen juba teada saanud, et sealt puudusid või siis puudusid suures osas, nii mõnedki väga olulised toitained ning olin liialdanud nii mõndade selliste toitudega, arvates et nii on parem. Aga kujutan ette, et see on alles algus sest kui siiani oleme läbi võtnud vaid köögivilja, puuvilja, täistera, rasva, kaunvilja, piimatoodete ja liha/kala/muna päevased tervislikud kogused siis kujutan ette mis saab minust veel siis kui kõikide nende toitude valimisel tuleb lähtuma hakata tervislike valgu, süsivesikute ja rasva sh erinevate nende liikide tasakaalustatud menüüst. Lisaks veel arvestades toiduainete GK (glükeemiline koormus) jne….. Nii et huvitav saab see aasta minu jaoks olema. Minu perekond küll vaevalt selle üle rõõmustab, kuid mis neid muud üle jääb kui minu ja minu katsetustega leppida, vähemalt seni kui mina söögi kappi valin ning selle valmis teen. Tänase lõuna söömiseks, läks küll kauem aega, kuid kõik söödi ära. Eks üks päev korraga :) See siin peaks olema üks küllaltki tervislik lõuna, kui siia juurde lisada veel viil täisteraleiba.



kalapulkade jaoks vajad:
500 g haugifileed
soola - pipart
1 muna
2 dl kaerakama (Urvaste) võib kasutada ka tavalise kamajahu (gluteenivaba toidu jaoks kasuta gluteenivaba kamajahu nt kanepijahu)

Lõika haugifileest umbes 5 cm x3 cm tükid. Maitsesta soola ja pipraga. Klopi muna lahti, keeruta fileetükid munas ning kamas ning tõsta küpsetuspaberiga kaetud ahjuplaadile. Nirista peale kvaliteetset oliivõli ning küpseta 180 C ahjus umbes 20 minutit või kui kate on kuldne ja krõbe ning kalapulkade otsast paistab et kala on küps.

Serveeri juurde lehtkapsakrõpse ning ahjus küpsetatud türgi ube.

Lehtkapsakrõpsude valmistamiseks: Kuumuta ahi 180 C-ni (kasutades ülemist ja alumist kuumutamise reziimi). Lõika või rebi pestud ja veest kuivatatud lehtkapsa lehed väiksemaks, eemalda keskmine varreosa. Tõsta küpsetuspaberiga kaetud ahjuplaadile ühe kihina lehtkapsa tükid, nirista peale oliivõli (või maitsestatud oliivõli). Puista peale sool ning küpseta 180C ahjus 8 - 10 minutit. Lehtkapsas on valmis kui ta on krõbe ka kerge.

0 comments:

 

©Copyright alates 21.03.2010 by TOIDUJUTUD