Karrine köögivilja püreesupp

16 märts 2016 0 comments
Püreesupid on mul ühed lemmikud, kuid kuna lastele nad siiani eriti maitsenud ei ole siis seega väga tihti ma endale neid valmistanud ei ole. Kuniks, ühel päeval saabus väiksem lasteaiast koju teatega et ta sai nii head püreesuppi lasteaias ning ta soovib et ka mina seda valmistaksin. Egas ma täpselt ei teadnud mida ta lasteaias sõi, kuid sõnum oli kohale jõudnud ning mitu korda ma seda endale öelda ei lasknud. Lõppkokkuvõttes ei tulnud see supp kindlasti mitte selline mida ta lasteaias oli söönud, kuid mina sain endale juurde ühe uue lemmiku, mida ma tõenäoliselt valmistan kasvõi endale. Kergelt vürtsikas ning kubiseb vajalikest ja kasulikest köögiviljadest. Kusjuures bataadi nimi on maguskartul, kuid tegemist ei ole kartulite sugukonda kuuluva köögiviljaga. Kui aga vaadata kartuli ja bataadi toiteväärtust siis paljuski väga sarnane kuid sisaldav kartulist rohkem kiudaineid, mis on kasulikud seedimisele ning kordades rohkem beetakaroteeni ja A vitamiini, mis aitavad tugevada immuunsüsteemi, aitab kaitsta silmi ja nahka päikesekiirguse eest jne.

Vaja läheb:
550 g bataati
300 g muskaatkõrvitsat
200 g porgandit
1 liiter köögiviljapuljongit
100 g kookospiima (laktoosivaba) või Feta juustu
10 g punast panang karripastat
1 sl apelsini-kappari sinepit
1 väike sibul
100 g porrut
1 sl oliiviõli

Serveeri tšillihelveste ja röstitud kõrvitsaseemnetega

Puhasta ja tükelda köögiviljad. Vala poti põhja oliiviõli. Lisa tükeldatud sibul ja porru, kuumuta pisut ning vaja peale köögiviljapuljong. Lisa köögiviljad ning keeda 20-30 minutit, kuni köögiviljad on pehmed (keemisaeg sõltub tükeldatud köögiviljade suurusest). Lisa karripasta, sinep ja feta juust ning püreeri saumikseriga meelepäraseks tekstuurini. Maitsesta soovi korral vähese himaalaja soolaga. ning serveeri röstitud kõrvitsaseemnetega ning tšillihelvestega.

0 comments:

 

©Copyright alates 21.03.2010 by TOIDUJUTUD