Lamba-kalkuni kofta

08 oktoober 2013 0 comments
Olen avastamas enda jaoks aasia kööki ja sel nädalal olen valmistanud juba paar rooga, kus kasutusele lähevad maitsed mida tavaliselt meie köögis ei ole pakutud. Kõik see tuli suht äkki, seda paar nädalat tagasi kui käisime mehega Sesoonis lõunal. Valisin endale vürtsise supi, kohale jõudes olin pettunud, kuna arvasin et supis oleks pidanud olema kookospiim (võibolla pidigi aga hiljem ma enam menüüd ei näinud) paar esimest ampsu, mis oli täis minule siiani ebameeldivat koriandri maitset. Ütlesin kõva häälega mehele välja, et ei, mulle see supp küll ei maitse. Siiski pidin paari minuti pärast oma arvamust muutma ning siis ilmselt mul see klõks ära käis ja sõin ära oma supi ning käiku läks ka mehe poolik supp. Kusjuures koriander tundus isegi vägagi maitsev ning tundub nüüd nii, et enam ma sellest nii suure kaarega mööda vist ei käi. Selle nädala jooksul olengi teinud juba Tom Kha-d, eks muidugi seda laisa inimese versiooni, kus supipõhi tuleb piprapoest :) See retsept siin valmis üsnagi loominguliselt sellest, mis kapis oli. Kuna eilsest oli järel kalkunihakkliha lisasin selle ka tallehakklihale. Muu kraam sai lisatud maitse järgi ning ära sai proovitud ka kapis seisev garam masala maitseaine, mille kasutamist olen päris tihti näinud, kui nii võib öelda siis ühes mu, lemmiksaates "My kitchen rules". Kofta võibolla ei ole kõige õigem nimi, kuid meile meenutas see väga sellist liha, mida oleme söönud reisidel.

Vaja läheb:
500 g lamba- või tallehakkliha
250 g kalkunihakkliha
2 keskmist tomatit
3 viilu rukkileiba
3 küüslauguküünt
1 suurem sibul
1-2 tl meresoola (minul oli suitsutatud meresool)
1 tl jahvatatud ingverit
1-2 tl garam masala maitseainet
jahvatatud musta pipart
jahvatatud tšillihelbeid

1.  Purusta köögikombainis leivaviilud, tomat, küüslauguküüned ja sibul. Sega kokku hakklihaga maitsesta soola, ingveri, garam masala, musta pipra ja tšillihelvestega. Sõtku lihamass hästi läbi, kuni see korralikult koos püsib. Kui kasutad lahjat talle hakkliha võid lisada pisut oliivõli. Tõsta hakklihamass mõneks tunniks külmikusse maitsestuma.
2. Vormi hakklihamassist kuni 2cm paksused vorstid või pallid, torka varras läbi ja prae mõõdukal kuumusel tavalisel või grillpannil küpseks. Serveeri ahjuköögiviljadega.

0 comments:

 

©Copyright alates 21.03.2010 by TOIDUJUTUD