Täisterapasta spargli ja toorsuitsusingiga

20 juuni 2012 0 comments
Nii mõnigi võib vaadata, et mis täistera hullus mul peale on tulnud, või siis, et missuguse tootja reklaam võiks seal taga peituda, aga ei, siin pole mingit varjatud reklaami. Ma olen alati imetlenud neid, kes teavad mida ja kuidas nad enda tervisele kasulikku sisse söövad. Siiani olin ma teadlik, et täistera tooted, pastad jmt, on kasulikum tervisele, aga ma mitte kunagi ei olnud võtnud vaevaks seda sisu endale selgeks tegema, millest see vahe tuleb, ning tihtipeale jäid kõik täistera tooted minust poodi riiulile, kuniks! Kui nüüd pisut ajas tagasi minna olen juba mõnda aega tasapisi vältinud süsivesikute rikkaid toite, eelistades nendele liha, kala ja salateid - tehes seda samas suurima naudinguga. Ma ei tea kas mu organism sai süsivesikutest ülekülluse, või milles oli asi, aga ma kordagi ei ole paari nädala jooksul puudust tundud saiast, leivast või pastast. Siiski vajab organism mingil määral süsivesikuid ja kui juhtusin ostma, muuseas samuti toidublogija, Aet Trisbergi raamatu, milles oli nii lihtsalt ja minule täiesti piisavalt ära seletatud täisteratoodete eelised, ei olnud minus enam mingit kahtlust, et edaspidi võivad nisujahu ja nendest valmistatud tooted (okei no kõikides toitudes ei saa vahetada nisujahu täisterajahu vastu) poeriiulile. Esimeseks pastatoiduks sai ostetud ja proovitud täistera pasta, mis maitses niivõrd sarnaselt tavapastale, et ma ei tea mis vägi sunniks mind edaspidi ostma tavalisi pastatooteid. Nii et edaspidi võib minu retseptides leida päris palju täistera nisujahu või täistera tooteid, mis muidugi ei tähenda, et neid ei või asendada tavalise nisujahu või selle toodetega.
Alljärgnev retsept on ideaalne kevad-suvine roog, kuniks veel sparglit saada on ja suvekuumus pliidi juurest totaalselt minema ei peleta.


Vajad (3-4le):
350 g värsket sparglit
100 g toorsuitsusinki (nt serrano sinki)
50 g värskelt riivitud parmesani
1 dl vahukoort
200 g ricotta kohupiima
pisut soola

300 g täistera pennesid

1. Lõika sparglite puisem varreots ära, koori vajadusel köögivilja koorijaga ka varre puisem osa. Keeda sparglivõrseid soolaga maitsestatud vees 5 minutit (peenemaid 3 minutit). Tõsta tangidega spargel sõelale nõrguma ja jahuta kiirelt külma veega (see jätab spargli krõmpsuks), kuid jäta sparglite keeduvesi alles. Lõika spargli tipud ära ning tõsta kõrvale. Lõika varred väiksemaks ning püreeri koos poole parmesani ja ricottaga blenderis ühtlaseks. Maitsesta vähese soolaga. 
2. Lõika sink väiksemaks ning riivi parmesan.
3. Aja potis vesi uuesti keema, lisa penned ning keeda al dente'ks. Kurna, kuid jäta alles umbes 1dl keeduvett.
4. Sega pennedega sink, ülejäänud parmesan ning ricottasegu. Sega hulka vahukoor, vedelama kastme saamiseks, pennede keeduvett. Sega hulka spargli tipud, maitsesta vähese soolaga ning serveeri koheselt värskelt riivitud parmesaniga.

0 comments:

 

©Copyright alates 21.03.2010 by TOIDUJUTUD